saç bakım rutinim ve ipuçları



Merhabalar ...
Bugün size saç bakım rutinimden bahsedeceğim. Yüzyıllardır saçlar güzelliğin en önemli simgesi ve en önemli aksesuarımız aslında. Hepimizin hayali gür, parlak ve güçlü saçlar. Ne çekti şu saçlarımız kuaförden kuaföre boyalar, röfleler, fönler maşalar, fırçalar ne işgenceler gördü saçlarımız. Dili olsa da konuşsa güzelleşsinler diye neler yapmadık ki.
Gelelim benim neler yaptığıma.

1. Adım şampuan: Öncelikle saçınızın ihtiyacına uygun doğru şampuan kullanmak önemli. Benim saçlarım kuru ve dökülme sorunu yaşıyorum malesef bu yüzden Loreal Elseve 6 mucizevi yağ ve Loreal Elseve arginine direnç dökülme karşıtı şampuan kullanıyorum. Ben şampuanları dönüşümlü olarak kullanıyorum. Siz kendi saçınıza uygun istediğiniz herhangi bir şampuan tercih edebilirsiniz. Bunun dışında zor zamanlarımız da imdadımıza yetişen kuru şampuanlar. Benim kullandığım Elidor'un canlandırıcı kuru şampuanı çok acelem olduğunda saç diplerime sıkıyorum ellerimle yediriyorum ve tarıyorum fazla yağı alıyor. Çok kullanmayı tercih etmiyorum ama kurtarıcı olduğuda bir gerçek.

2.Adım Krem: Saç kremi saçlarınız kuruysa özellikle kullanmanız önemli. Benim saçlarım çok uzun ve düz banyodan sonra saç kremi kullanmazsam mümkün değil saçlarımı tarayamıyorum ve çok elektrikleniyor. Ben şampuandan sonra durulanan saç kremi kullanıyorum. Saç uçlarımı kremledikten sonra 5 dk. bekletiyorum ve duruluyorum.

3. Adım Kurutma: Saçımı fazla yıpratmadan fazla suyunu havluya alıyorum. Sonrasında 6 mucizevi yağ durulanmayan bakım kremini sürüp saçımın iyice kremi emmesi için 5 10 dk bekliyorum. Sonra saç uçlarıma kırık önleyici krem sürüp saçımı kurutmaya geçiyorum. Saçımı düşük ısıda kurutmaya çalışıyorum. Yüksek ısı saçlara bildiğini üzere zarar veriyor hem de kabarmasına neden oluyor.

4. Adım ekstra bakımlar: Ben saçlarıma badem yağı kullanmayı çok seviyorum. Badem yağını banyoya girmeden evvel tüm saçıma uyguluyorum ve yarım saat bekletiyorum, sonrasında duşa giriyorum. Baden yağı saç kuruluğumu alıyor ve güçlenmesini sağlıyor, ekstra parlaklık veriyor. Zaten badem yağının saçları besleme özelliği olduğu kanıtlanmış birşey. Onun dışında Çam terebentin yağı kullanıyorum. Yıkanma sırasında kullanacağım şampuanın içine 2 -3 damla katıyorum fazla katmayın çünkü çok keskin bir yağ bu önemli. Çam terebentin yağı saç diplerini çok güzel temizliyor bu sayede saç köklerini besliyor, hava almasını sağlayıp dökülmesine engel oluyor.

Ekstra ipuçları: Eğer saçlarınız kepekli ise en son durulama suyuna biraz elma sirkesi katarsanız kepeklerinizden kurtulursunuz ve saçlarınız parlaklaşır. Ben çok sık uyguluyorum ve gerçekten işe yarıyor. 
Saçlarınızı sıcak suyla yıkamayın ve en son saçınızı soğuk suyla yıkayın. Bu saç diplerinizde kan dolaşımını hızlandıracak ve daha parlak saçlarınız olmasını sağlayacak.
Saçlarınızın kendi yağına ihtiyacı olduğunu unutmayın. Çok sık saç yıkamayın 2- 3 günde bir yıkayabilirsiniz. Saçlarınızın yağlanmasına izin verin böylelikle saçlarınız daha çabuk uzayacak.
Saçlarınız kuru ve kırıklar var ise 2 kaşık şampuanın içine 1 kaşık bal eklerseniz saçlarınızı beslenmiş olursunuz ve daha güçlü ve esnek saçlar elde edersiniz.


Bunlar benim kendime uyguladığım ve memnun kaldığım yöntemler. Bu yöntemleri kullanmadan önce saçlarınızda çok fazla dökülme ve başka problemler varsa bir dermatoloğa mutlaka başvurun. Benim Dvitamini ve demir eksikliğim olduğu için saçlarımda dökülmeler tırnaklarımda kırılmalar vardı. İlaç kullanmaya başladım sizde mutlaka bir doktora başvurun ve onların size önerdiklerini uygulayın.

Görüşmek üzere...

Yorumlar